Czy w sytuacji, gdy podmiot likwiduje prowadzoną działalność gospodarczą, jest zobowiązany poinformować urząd skarbowy o tym, że nie dokona rejestracji kasy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Odpowiedzi udzielono: 13 kwietnia 2017 r.
PYTANIE
W październiku 2016 r. przekroczyłam obrót w wysokości 20.000 zł sprzedaży dla osób fizycznych. Powinnam w okresie 2 miesięcy kupić kasę fiskalną i rozpocząć ewidencjonowanie sprzedaży. Z dniem 2.01.2017 r. działalność została zlikwidowana. Z urzędu skarbowego otrzymałam pismo z zapytaniem, czy powstał u mnie obowiązek ewidencjonowania, ponieważ wysokość obrotu z zeznania rocznego wskazuje na to, a nie dokonałam zgłoszenia kasy.
Jeżeli zlikwidowałam działalność, to mogę otrzymać karę z urzędu skarbowego za brak zgłoszenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX