Czy w sytuacji, gdy faktury są często zaakceptowane przez odbiorcę i opłacone mamy obowiązek wystawić korektę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kica Jolanta
Odpowiedzi udzielono: 13 września 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma sprzedaje towary spożywcze małym kontrahentom, często za gotówkę (faktury kilkusetzłotowe); zdarza się że po kilku miesiącach lub roku kontrahent zgłasza się do nas i żąda korekty faktury bo powinny być inne dane na fakturze (np. zmiana firmy z męża na żonę itp - co skutkuje także innym numerem NIP) czego wcześniej odbierając towar i płacąc nie zauważył.

Czy w takiej sytuacji, gdzie faktury są często podpisane/zaakceptowane przez odbiorcę i opłacone mamy obowiązek wystawić korektę? Wiąże się to z czasochłonnym korygowaniem plików JPK.

Czy taką sytuację regulują przepisy?

Dodam, że nie ma tutaj formalnych zamówień na piśmie, co do których można by ustalić stan faktyczny; który podmiot był zamawiającym.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX