Czy w świetle przepisów polskich i unijnych konieczne jest odebranie reklamowanego niesprawnego towaru od klienta zagranicznego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 14 grudnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma X jest wprowadzającym sprzęt dla gospodarstwa domowego oraz baterie przenośne i baterie przemysłowe. Swoje produkty wysyła również za granicę (tylko do krajów UE). W ramach reklamacji firma X wysyła do klienta zagranicznego nowy towar nie wymagając uprzednio odesłania tego wadliwego.

Czy w świetle przepisów polskich i unijnych konieczne jest odebranie reklamowanego niesprawnego towaru (zarówno sprzętu dla gospodarstw domowych jak i baterii przenośnych oraz baterii przemysłowych) od klienta zagranicznego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX