Czy w świetle obecnie obowiązującego rozporządzenia, podatnik który rozpoczął przed 1 stycznia 2019 r. ewidencjonowanie w kasie rejestrującej na rzecz swoich pracowników ma prawo korzystać ze zwolnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 3 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 20.12.2017 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz U. poz. 2454 ze zm.), w przypadku podatników, którzy przed dniem 1 stycznia 2018 r. rozpoczęli ewidencjonowanie czynności wymienionych w poz. 36, 41 lub 42 załącznika do rozporządzenia, zwolnienia, o którym mowa w § 2, w zakresie tych czynności ewidencjonowanych nie stosuje się. Z kolei § 8 ust. 3 rozporządzenie Ministra Finansów z 28.12.2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. poz. 2519) stanowi, iż w przypadku podatników, którzy przed dniem 1 stycznia 2019 r. rozpoczęli ewidencjonowanie czynności wymienionych w poz. 39 lub 40 załącznika do niniejszego rozporządzenia, zwolnienia, o którym mowa w § 2, w zakresie tych czynności ewidencjonowanych nie stosuje się. W porównaniu do wcześniejszego rozporządzenia, w obecnym brzmieniu tego przepisu nie uwzględniono poz. 36 (aktualnie: poz. 34), która dotyczy m.in. dostawy towarów i świadczenia usług przez podatnika na rzecz jego pracowników.

Czy w świetle przepisów obecnie obowiązującego rozporządzenia, podatnik który rozpoczął przed dniem 1 stycznia 2019 r. ewidencjonowanie w kasie rejestrującej sprzedaży towarów i usług na rzecz swoich pracowników, ma prawo na mocy § 2 ust. 1 i poz. 34 załącznika do ww. rozporządzenia korzystać ze zwolnienia z ewidencjonowania tych czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej od dnia wejścia w życie tego rozporządzenia, tj. od dnia 1 stycznia 2019 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX