Czy w świetle nowych regulacji VAT każda z pozycji faktury powinna być ujęta w rejestrze osobno i do każdej powinien być oznaczony odpowiedni kod GTU?
PYTANIE
Spółka X zajmuje się kompleksową obsługą statków morskich działając w imieniu i na rzecz armatora. Wszelkie czynności związane ze statkiem (m.in.wejście/wyjście z portu, odbiór odpadów, wymiana załogi, cumowanie, opłaty tonażowe, fundusz marynarzy, zakup leków w przypadku choroby marynarza, transport marynarzy do lekarza, załatwianie formalności wizowych, dostawa prowiantu itd.) są fakturowane na spółkę X, a następnie spółka X dokonuje refaktur poszczególnych kosztów na swojej fakturze sprzedażowej wystawiając ją na armatora (faktura zawiera wszystkie poniesione wydatki jak również prowizję dla spółki X za wykonaną pracę).
Czy w świetle nowych regulacji VAT każda z pozycji faktury powinna być ujęta w rejestrze osobno i do każdej powinien być oznaczony odpowiedni kod GTU?
Czy też może być ujęte w rejestrze zbiorczo (jak dotychczas), ale oznaczone kilkoma kodami GTU?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX