Czy w stosunku do osób zatrudnionych po 01.01.2019 istnieje wybór prowadzenia dokumentacji papierowej lub elektronicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 2 stycznia 2019 r.

PYTANIE

Od 01.01.2019 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące przechowywania akt osobowych pracowników. W stosunku do pracowników zatrudnionych przed 01.01.2019 r. pracodawca może pozostać przy dotychczasowym sposobie prowadzenia akt osobowych (papierowo). Czy musi o tym fakcie informować jakieś instytucje? Czy w stosunku do osób zatrudnionych po 01.01.2019 r. też istnieje wybór prowadzenia dokumentacji papierowej lub elektronicznej? Jeżeli pracodawca zdecyduje się na któryś z tych wariantów to jakie instytucje powinien zawiadomić i w jakiej formie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX