Czy w razie nieodebrania pism w okresie epidemii należy wysłać je ponownie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 maja 2022 r.
Autor odpowiedzi: Prochera Witold
Odpowiedzi udzielono: 1 lipca 2020 r.

PYTANIE

Organ ustalił decyzją opatrzoną datą 30.03.2020 r. opłatę adiacencką. Decyzja została wysłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Pismo nie zostało odebrane - nastąpił zwrot z adnotacją nie podjęto w terminie - pismo zostało awizowane 7 kwietnia i 14 kwietnia 2020 r.

Czy z uwagi na to, że nieodebranych pism, podlegających doręczeniu za potwierdzeniem odbioru przez operatora pocztowego, których termin odbioru określony w zawiadomieniu o pozostawieniu pisma wraz z informacją o możliwości jego odbioru, przypadał w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, nie można uznać za doręczone w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii pismo, to należy wysłać ponownie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX