Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2016 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 18 listopada 2010 r.

PYTANIE

Jestem zatrudniona jako główna księgowa na podstawie umowy o prace w spółce A. Otrzymałam propozycję dodatkowej pracy, jako główna księgowa w nowej spółce B, której właścicielem będzie spółka A. Spółka B nie zatrudnia pracowników.

Czy możliwe jest prowadzenie księgowości dla spółki B na podstawie umowy zlecenia?

Dodam, że nie prowadzę działalności gospodarczej oraz posiadam uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Jeśli możliwe jest prowadzenie tych obowiązków na podstawie umowy zlecenia, to jakie składki ubezpieczeniowe trzeba odprowadzić od umowy?

Czy istnieje ryzyko opodatkowania VAT-em takiej umowy?

Jeśli nie, to jaka inna forma wykonywania obowiązków byłaby odpowiednia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?