Czy w przypadku zwrócenia się klienta biznesowego do przedsiębiorcy z chęcią oddania starej maszyny zakupionej u innego podmiotu w zamian za zakup nowej od przedsiębiorcy, przedsiębiorca musi przyjąć sprzęt?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 9 lipca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca sprzedaje sprzęt elektryczny i elektroniczny (B2B) na odległość poprzez sprzedaż internetową. Przedsiębiorca obowiązki zapewnienia poziomów zbierania realizuje w oparciu o umowę z organizacją odzysku.

Czy w przypadku zwrócenia się klienta biznesowego do przedsiębiorcy z chęcią oddania starej maszyny zakupionej u innego podmiotu w zamian za zakup nowej od przedsiębiorcy, oddania zużytej maszyny zakupionej kilka lat wcześniej u przedsiębiorcy, pozostawienia sprzętu w przypadku stwierdzenia w serwisie przedsiębiorcy, że koszty zakupu nowych części do maszyny są nieopłacalne, przedsiębiorca musi w każdym z opisanych przypadków przyjąć sprzęt?

Jeśli tak, to czy musi odebrać go od klienta czy klient może dostarczyć zużyty sprzęt do siedziby zakładu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX