Czy w przypadku złożenia przez klienta wniosku o zmianę pakietu w ramach obowiązującej umowy rachunku bank powinien przekazać nowy dokument dotyczący opłat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bieżuński Paweł
Odpowiedzi udzielono: 4 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2020 r. poz. 794) przed zawarciem umowy o prowadzenie rachunku płatniczego dostawca przekazuje konsumentowi, z odpowiednim wyprzedzeniem, w postaci papierowej albo elektronicznej, dokument dotyczący opłat pobieranych z tytułu usług świadczonych w związku z prowadzeniem rachunku płatniczego, w celu umożliwienia konsumentowi porównania ofert dostawców prowadzących rachunki. W ofercie banku są trzy pakiety prowizyjne dla rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego.

Czy w przypadku złożenia przez Klienta (konsumenta) wniosku o zmianę pakietu (planu taryfowego/prowizyjnego), np. z pakietu A na pakiet B, bank powinien przekazać Klientowi nowy dokument dotyczący opłat – odpowiedni dla planu taryfowego, który wybrał Klient? Czy w tej sytuacji ponieważ zmiana odbywa się w ramach trwającej umowy nie ma takiej potrzeby?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX