Czy w przypadku zatrudniania cudzoziemców regulamin pracy, regulamin wynagradzania i inne regulaminy obowiązujące w naszej firmie powinny być przetłumaczone?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy polską firmą (z siedzibą w Polsce) i planujemy zatrudnić cudzoziemców z Litwy.

Czy regulamin pracy, regulamin wynagradzania i inne regulaminy obowiązujące w naszej firmie powinny być przetłumaczone na język litewski?

Czy umowa o pracę, informacja o warunkach zatrudnienia, zakres obowiązków i różne oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminami powinny być przetłumaczone na język litewski?

Jak należy postąpić z dokumentami kadrowymi dotyczącymi RODO?

Jeżeli nie ma takiej potrzeby to czy przed podjęciem zatrudnienia pracownik powinien podpisać jakieś oświadczenie o znajomości języka polskiego?

Jeżeli tak, to jak takie oświadczenie powinno wyglądać?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX