Czy w przypadku zatrudniania cudzoziemców regulamin pracy, regulamin wynagradzania i inne regulaminy obowiązujące w naszej firmie powinny być przetłumaczone?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy polską firmą (z siedzibą w Polsce) i planujemy zatrudnić cudzoziemców z Litwy.
Czy regulamin pracy, regulamin wynagradzania i inne regulaminy obowiązujące w naszej firmie powinny być przetłumaczone na język litewski?
Czy umowa o pracę, informacja o warunkach zatrudnienia, zakres obowiązków i różne oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminami powinny być przetłumaczone na język litewski?
Jak należy postąpić z dokumentami kadrowymi dotyczącymi RODO?
Jeżeli nie ma takiej potrzeby to czy przed podjęciem zatrudnienia pracownik powinien podpisać jakieś oświadczenie o znajomości języka polskiego?
Jeżeli tak, to jak takie oświadczenie powinno wyglądać?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX