Czy w przypadku wręczenia wezwania do zapłaty klientowi, który stał się dłużnikiem firma powinna spełnić wobec niego obowiązek informacyjny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Borysewicz Anna
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Postępowanie windykacyjne w firmie jest prowadzone przez jednego z pracowników. Czy w przypadku wysłania wezwania do zapłaty firma powinna dodatkowo wręczyć klauzulę informacyjną klientowi, który stał się dłużnikiem (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - obowiązek wynikający z prowadzonego postępowania windykacyjnego zmierzającego do egzekucji należności)? Czy wystarczy informacja udzielona klientowi przy pierwszym kontakcie, w której firma informuje, że dane osobowe będą przetwarzane w celu: zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a, art. 6 ust. 1 lit. b RODO); reklamowych, związanych z windykacją należności? Czy przystąpienie do windykacji jest zmianą celu przetwarzania danych czy w dalszym ciągu jest to realizacja umowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX