Czy w przypadku wprowadzenia przez pracodawcę działań prewencyjnych w związku z z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego należy zaktualizować klauzulę informacyjną, zarówno dla pracowników jak i interesantów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 18 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w związku z wprowadzeniem dodatkowych działań przez pracodawcę z tytułu działań prewencyjnych w związku z walką z koronawirusem, tj. mierzenie temperatury ciała (nie rejestruje jej i nie przechowuje) przy wejściu na teren zakładu zarówno pracowników jak i innych interesantów, przekazywanie danych pracowników do sanepidu, pozyskiwanie informacji o urlopie pracownika (miejscu pobytu), należy zaktualizować obowiązek informacyjny, zarówno dla pracowników jak i interesantów?

Jeśli tak, jaką podstawę prawną i cel należy w takim przypadku wskazać? Czy można tylko przygotować odrębną informację, która byłaby adekwatna do danej sytuacji czy jednak należy zaktualizować treść informacji, która była już wcześniej przekazana pracownikowi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX