Czy w przypadku uzyskania informacji od operatora pocztowego o zagubieniu zwrotnego potwierdzenia doręczenia przesyłki nadawca - jako administrator danych znajdujących się w korespondencji powinien podjąć jakieś działania?
PYTANIE
Z analizy sprawozdania z działalności Prezesa Urzędu Ochrony Danych w roku 2019 wynika, że w sytuacji zagubienia przesyłki listowej przez operatora pocztowego zdarzenie to muszą poddać analizie zarówno nadawca przesyłki, jako administrator danych znajdujących się w korespondencji, jak i operator pocztowy - administrator danych umieszczonych na kopercie.
Czy taki sam sposób postępowania należy zastosować w sytuacji uzyskania informacji od operatora pocztowego o zagubieniu "zwrotnego potwierdzenia doręczenia przesyłki"? Na tzw. "zwrotce" znajdują się tylko te dane, które umieszczone są na kopercie. Zwrotkę zagubił pracownik operatora pocztowego. Administrator nadawca nie ma informacji o zdarzeniu, dlaczego, kto, kiedy w jakich okolicznościach zagubił "zwrotkę" - jest to naruszenie operatora.
Czy w takiej sytuacji administrator nadawca powinien podejmować jakieś działania? Jeżeli tak, to jakie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX