Czy w przypadku umów z jednym miejscem pracy (adres zamieszkania pracownika) przyjazdy do biura na polecenie pracodawcy możemy rozliczać jako delegacje?
PYTANIE
Od nowego roku planujemy wdrożyć w regulaminie pracy pracę zdalna/hybrydową na wniosek pracownika. Pracownicy będę pracować spoza biura na stałe lub zmiennie (2-3 razy w biurze tygodniowo). Do umów o pracę planujemy wprowadzić zmiany miejsca pracy w zależności od potrzeb pracodawcy oraz ustaleń z pracownikiem. Jedno miejsce pracy - np.: adres zamieszkania pracownika lub dwa miejsca pracy: pozostawić siedzibę pracodawcy oraz dopisać miejsce zamieszkania pracownika.
Czy w przypadku umów z jednym miejscem pracy (adres zamieszkania pracownika) przyjazdy do biura na polecenie pracodawcy możemy rozliczać jako delegacje?
Czy jeśli nie to po stronie pracownika powstanie przychód do opodatkowania w związku z finansowaniem mu zakupu biletów kolejowych, kosztów pokrycia paliwa, jeśli będzie przyjeżdżał własnym samochodem, pokrycia kosztów hotelu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX