Czy w przypadku świadczenia na rzecz kontrahenta z UE usług telekomunikacyjnych prawidłowe jest wystawienie faktur bez wykazanego VAT?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Świadczymy usługi telekomunikacyjne (połączenia głosowe, transmisja danych, transmisja wiadomości, dzierżawa kanałów cyfrowych, dzierżawa łącza) na rzecz firm z siedzibami w UE (Holandia, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Słowacja). Naszym kontrahentom wystawiamy faktury. Fizycznie usługi są świadczone zarówno w Polsce, jak również poza nią.
Czy prawidłowo wystawiamy faktury bez VAT?
Czy odbiorca sam powinien naliczyć i odliczyć VAT w swoim kraju?
Czy wystawiona faktura zawierająca VAT będzie nieprawidłowa?
Czy można ją skorygować (odbiorca zagraniczny chce zapłacić tylko wartość netto)?
Czy dla VAT ma znaczenie miejsce świadczenia usługi?
W naszym przypadku jest to usługa telekomunikacyjna?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX