Czy w przypadku świadczenia na rzecz kontrahenta z UE usług telekomunikacyjnych prawidłowe jest wystawienie faktur bez wykazanego VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Świadczymy usługi telekomunikacyjne (połączenia głosowe, transmisja danych, transmisja wiadomości, dzierżawa kanałów cyfrowych, dzierżawa łącza) na rzecz firm z siedzibami w UE (Holandia, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Słowacja). Naszym kontrahentom wystawiamy faktury. Fizycznie usługi są świadczone zarówno w Polsce, jak również poza nią.

Czy prawidłowo wystawiamy faktury bez VAT?

Czy odbiorca sam powinien naliczyć i odliczyć VAT w swoim kraju?

Czy wystawiona faktura zawierająca VAT będzie nieprawidłowa?

Czy można ją skorygować (odbiorca zagraniczny chce zapłacić tylko wartość netto)?

Czy dla VAT ma znaczenie miejsce świadczenia usługi?

W naszym przypadku jest to usługa telekomunikacyjna?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX