Czy w przypadku śmierci właściciela apteki ogólnodostępnej należy zmienić uchwałę rady powiatu w sprawie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 kwietnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 21 lutego 2021 r.

PYTANIE

Zgodnie z przepisami art. 94 ust. 1 i 2 ustawy z 6.09.2001r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944), które określają generalna zasadę dostępności mieszkańców do świadczeń farmaceutycznych zarówno w dni powszednie, jak i w niedziele, święta oraz inne dni wolne od pracy, jak też w porze nocnej kompetencja do określania godzin pracy aptek należy do rad powiatów. W związku z powyższym ustalony został rozkład dyżurów aptek.

Co w sytuacji, gdy właściciel jednej z aptek umarł, ale z informacji od kierownika apteki wynika, że podjęte są wszelkie starania, aby jak najwcześniej wznowić działalność apteki?

Czy w takiej sytuacji należy podjąć nową uchwałę, którą zmieniony zostanie harmonogram dyżurów aptek?

Ustawa nakazuje, aby przed podjęciem tego rodzaju uchwały rada zasięgnęła opinii organów wykonawczych gmin z terenu powiatu oraz organu samorządu aptekarskiego co trwa w czasie. A w tym samym czasie apteka może wznowić działalność.

Jakie działania w tej nietypowej sytuacji powinny być podjęte?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX