Czy w przypadku rozwiązania umowy zawartej przed 1.01.2019 r. i nawiązywania kolejnej, pracownikowi należy założyć nową teczkę akt osobowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 16 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 31.01.2022 r. uległa rozwiązaniu umowa o pracę z naszym pracownikiem. Od 4.03.2022 r. (data nawiązania stosunku pracy) ten sam pracownik po raz drugi rozpoczął u nas pracę. Przerwa między zatrudnieniami trwała 1 miesiąc.

Czy akta osobowe prowadzone w trakcie trwania pierwszego stosunku pracy mogą być kontynuowane, czy muszą być założone nowe akta osobowe?

Czy w przypadku kontynuacji dokumenty pracownika związane z ponownym zatrudnieniem powinny być oddzielone, np. zakładką B1?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX