Czy w przypadku rozwiązania umowy zawartej przed 1.01.2019 r. i nawiązywania kolejnej, pracownikowi należy założyć nową teczkę akt osobowych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 16 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W dniu 31.01.2022 r. uległa rozwiązaniu umowa o pracę z naszym pracownikiem. Od 4.03.2022 r. (data nawiązania stosunku pracy) ten sam pracownik po raz drugi rozpoczął u nas pracę. Przerwa między zatrudnieniami trwała 1 miesiąc.
Czy akta osobowe prowadzone w trakcie trwania pierwszego stosunku pracy mogą być kontynuowane, czy muszą być założone nowe akta osobowe?
Czy w przypadku kontynuacji dokumenty pracownika związane z ponownym zatrudnieniem powinny być oddzielone, np. zakładką B1?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX