Czy w przypadku przekazywania do ZUS zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych w wersji elektronicznej, pracodawca ma obowiązek przechowywania tych dokumentów w wersji papierowej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 27 sierpnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy w przypadku przekazywania do ZUS zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych w postaci dokumentu elektronicznego, pracodawca ma obowiązek drukowania tego dokumentu i dawania pracownikom do podpisu?
Pracownik wypełniając kwestionariusz osobowy, na podstawie którego pracodawca zgłasza pracownika do ubezpieczeń podpisuje stosowne oświadczenia dotyczące zgodności danych osobowych ze stanem prawnym i faktycznym.
Czy płatnik musi przechowywać dokument w formie papierowej czy wystarczy, że ma w wersji elektronicznej z elektronicznym identyfikatorem potwierdzenia wysłania tego dokumentu i nie ma potrzeby, aby pracownik i pracodawca podpisywali taki dokument?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX