Czy w przypadku oddelegowania pracownika na stanowisko doradcy handlowego z miejscem pracy w różnych województwach równocześnie znajdują zastosowanie przepisy o podróżach służbowych?
PYTANIE
Spółka oddelegowała na okres 2 miesięcy (od dnia 01.12.2017r) pracownika na stanowisko doradcy handlowego. W tym okresie osoba ta zatrudniona jest w systemie zadaniowego czasu pracy. Miejscem wykonywania pracy jest siedziba Spółki oraz województwa zachodniopomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, północna część województwa lubuskiego, wielkopolskiego, mazowieckiego. Tego typu zapis związany jest z faktem, że pracownik w niektórych dniach świadczy pracę w siedzibie Spółki a w niektórych poza siedzibą Spółki. Pracownik wnosi o pokrycie kosztów noclegu na podstawie faktur przywożonych z miejsc pracy poza siedzibą Spółki oraz zwiększonych kosztów wyżywienia. Czy na podstawie wyżej opisanych sytuacji wyjazdy pracownika mogą być traktowane jako podróż służbowa w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Spółka nie traktuje wyjazdów jako podróż służbową, a poniesione wydatki (związane z wykonywaniem obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę) za nocleg i wyżywienie zalicza do przychodów pracownika w rozumieniu art.12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i jako płatnik tego podatku, pobiera i odprowadza zaliczki na pdof. W konsekwencji potrąca również składki na ubezpieczenia społeczne.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX