Czy w przypadku niektórych umów, których dotyczyć będzie obowiązek publikacji w centralnym rejestrze umów konieczna będzie anonimizacja danych osobowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 5 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Od 1 stycznia 2024 roku urząd miasta będzie musiał prowadzić centralny rejestr umów. Jednym z rodzajów umów będą umowy dzierżawy pomiędzy mieszkańcami a urzędem, pomiędzy firmami a urzędem. Umowy dzierżawy w zakresie wydzierżawienia budynku, lokalu, działki, nieruchomości, itd. Umowy te zawierają dane firm i osób, w tym ich adresy. Zgodnie z ustawą trzeba będzie wprowadzić do centralnego rejestru umów - oznaczenia stron.

Czy dane: nazwa firmy (z KRS) i jej adres, imię i nazwisko osoby fizycznej i jej adres, nazwa firmy prowadzącej działalność gospodarczą (z CEIDG) i jej adres z umowy będzie można wprowadzić do centralnego rejestru umów?

Czy w przypadku tych umów musimy wpisać imię i nazwisko osoby fizycznej czy należy je zanonimizować lub ewentualnie można wpisać same inicjały?

Przy jakim rodzaju umów nie możemy użyć imienia i nazwiska?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX