Czy w przypadku likwidacji działalności gospodarczej podatnik musi rozliczać korekty kosztów z uwagi na brak ich zapłaty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 7 kwietnia 2016 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 13 lutego 2015 r.

PYTANIE

Chcę zlikwidować działalność gospodarczą. W PKPiR mam wyksięgowane koszty z tytułu ich nie zapłacenia w terminie 30 dni od daty zapłaty. W październiku mam także zaksięgowane koszty, których nie ureguluję w terminie płatności.

Co, jeśli zaległe płatności ureguluję do końca roku, a co gdybym uregulowała je w roku następnym?

Czy nie mam prawa ująć je ponownie w kosztach?

Jeśli tak, to jak to zrobić technicznie i z jaką datą oraz w którym roku?

Co z remanentem na dzień likwidacji działalności gospodarczej?

Czy powinnam ująć w nim niezapłacone faktury dotyczące towarów handlowych?

A co z tymi kosztami gdybym tylko zawiesiła działalność gospodarczą?

Czy byłby inny system ich księgowania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX