Czy w przypadku kiedy z prowadzonej w przeszłości ewidencji odpadów wynika, że podmiot w tamtym okresie wygenerował określony odpady, jest on zobowiązany do uwzględnienia go we wpisie do BDO w dziale XII?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nieć Anna
Odpowiedzi udzielono: 2 maja 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podmiot uzyskał wpis do rejestru BDO z urzędu z uwagi na posiadane pozwolenia na wytwarzanie odpadów. Dla działalności prowadzonej w lokalizacjach niewymagających pozwolenia złożył stosowny wniosek aktualizacyjny uwzględniając kody odpadów w dziale XII.

Czy w przypadku kiedy z prowadzonej w przeszłości ewidencji odpadów wynika, że podmiot w tamtym okresie (5 letnim, a nawet dłuższym) wygenerował określony odpady, jest on zobowiązany do uwzględnienia go we wpisie do BDO w dziale XII?

Obecnie podmiot nie przywiduje konieczności wytwarzania tego kodu odpadu (np. odpadów budowlanych, ponieważ nie jest planowany remont czy budowa).

Czy podmiot powinien złożyć wniosek aktualizacyjny na podstawie art. 59 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2022 r. poz. 699) – dalej u.o., jeżeli jego wpis do rejestru BDO nie obejmuje wszystkich kodów odpadów uwzględnionych w ewidencji odpadów?

A jeśli tak, to czy powinien uwzględnić tylko te rodzaje odpadów, dla których zobowiązany jest posiadać dokumentację dot. ewidencji odpadów na podstawie art. 71 ust. 1 u.o.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX