Czy w przypadku jeśli klient nie prosi o fakturę możliwe jest jedynie prowadzenie ewidencji sprzedaży?
PYTANIE
Podatnik zarejestrowany jako czynny podatnik VAT dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Przedmiotem sprzedaży są towary handlowe, zamówienia dokonywane są przez internet, a płatność wyłącznie przelewem bezpośrednio na rachunek bankowy podatnika. Podatnik ten nie posiada kasy fiskalnej i na chwilę obecną wystawia dla każdego klienta fakturę sprzedaży z odpowiednią stawką podatku VAT.
Czy w przypadku jeśli klient nie prosi o fakturę, możliwe jest jedynie prowadzenie ewidencji sprzedaży? Czy ewentualnie taka ewidencja powinna być prowadzona w cyklach dziennych czy możliwie jest miesięcznie? Jak w takiej sytuacji poprawie ewidencjonować podatek VAT i jakim dokumentem ujmować go w pliku JPK_VAT? Co powinna zawierać taka ewidencja?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX