Czy w przypadku, gdy w danym miesiącu pracownik nie posiadał ustalonego prawa do renty rodzinnej nie powinien być zgłoszony do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego z kodem tytułu ubezpieczenia zawierającym informację o ustalonym prawie do renty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w sytuacji, gdy ubezpieczony informuje pracodawcę, iż posiada prawo do renty rodzinnej więc pracodawca zgłasza go do ubezpieczenia w ZUS z kodem rencisty, a następnie ubezpieczony informuje pracodawcę o zmianie i braku prawa do renty rodzinnej z opóźnieniem to należy korygować miesięczne deklaracje RCA i RSA, które zostały wysłane do ZUS z błędnym kodem (kodem rencisty) za miesiące, gdy pracownik już nie miał tego statusu?

Korekta, jakiej pracodawca dokonał na chwilę obecną to wyrejestrowanie pracownika z ZUS z błędnym kodem i zarejestrowanie z prawidłowym kodem (bez informacji o prawie do renty).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX