Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 9 sierpnia 2007 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 16 listopada 2005 r.

PYTANIE

MPK sp. z o.o. dzierżawi od Urzędu Miasta autobusy. Ubezpieczenia komunikacyjne opłaca właściciel (czyli Urząd Miasta), jednak w części odszkodowań za szkody powypadkowe Urząd Miasta scedował prawo do otrzymania pieniędzy na spółkę MPK (z przeznaczeniem na remonty uszkodzonych pojazdów). Spółka w tym przypadku wystawia kosztorysy do towarzystwa ubezpieczeniowego, na które składają się materiały i roboczogodziny. Wcześniej spółka od wykorzystanych materiałów do naprawy pojazdów odliczyła VAT naliczony.

Czy jest obowiązek naliczania VAT do wartości kosztorysowej i wystawienia faktury wewnętrznej? Jeżeli tak, to w jakim momencie powstaje obowiązek podatkowy, czy w chwili wystawienia faktury wewnętrznej, czy w momencie otrzymania środków na rachunek bankowy? Nie zawsze odszkodowanie jest otrzymywane. Czy VAT należny w tym przypadku stanowi koszty uzyskania przychodu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację