Czy w przypadku gdy pracodawca jest objęty układem zbiorowym pracy oraz posiada regulamin pracy, to zapisy dotyczące stosowania monitoringu należy wprowadzić w obu aktach wewnątrzzakładowych czy w jednym z nich – według uznania pracodawcy?
PYTANIE
Zgodnie z art. 222 § 6 Kodeksu pracy: Cele, zakres oraz sposób zastosowania monitoringu ustala się w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w obwieszczeniu, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy. Jeżeli pracodawca posiada układ zbiorowy pracy i regulamin pracy, to które rozwiązanie należy uznać za prawidłowe:
1. wprowadzenie uregulowań odnośnie monitoringu do układu zbiorowego lub regulaminu pracy, wedle wyboru pracodawcy (oczywiste jest, że wybierze regulamin pracy, z uwagi na prostszą realizację);
2. wprowadzenie uregulowań odnośnie monitoringu tylko do układu zbiorowego;
3. wprowadzenie uregulowań odnośnie monitoringu do układu zbiorowego i regulaminu pracy?
Czy w regulaminie pracy lub układzie powinien znaleźć się wykaz pomieszczeń objętych monitoringiem np. wraz z numeracją pomieszczeń? Nadto, co należy rozumieć poprzez sposób zastosowania monitoringu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX