Czy w przypadku gdy jednostka jest współorganizatorem imprezy i podpisała umowę na dystrybucję biletów mamy do czynienia z usługą a nie sprzedażą biletu będącego towarem?
PYTANIE
Spółka posiada halę, w której organizowane są imprezy kulturalne i sportowe.
1. Czy bilety na te imprezy kupowane od zewnętrznych kontrahentów i odsprzedawane w kasach osobom fizycznym oraz fakturowane na inne podmioty, winny być ujęte w ewidencji jako towary?
2. Czy w przypadku, gdy jednostka jest współorganizatorem imprezy sportowej i podpisała umowę z podmiotem, który ma dokonać dystrybucji biletów na nią przez Internet i w punktach sprzedaży - mamy do czynienia z usługą a nie sprzedażą biletu będącego towarem?
Czy prowizja za sprzedaż określona w umowie jako procentowy upust od nominalnej ceny biletu - powinna być odrębnie fakturowana przez podmiot sprzedający bilety?
Czy może być jako upust w cenie rozliczana w przychodzie?
3. Czy w przypadku najmu loży, bilety i katering są w jej cenie, wydane bilety należy potraktować jako towary, czy są elementem usługi najmu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX