Czy w przypadku gdy były pracownik nie stosuje się do obowiązku zachowania danych kontaktowych klientów w tajemnicy po zakończeniu okresu współpracy z administratorem i przesyła do nich oferty w celu pozyskania ich w ramach własnej działalności, należy zakwalifikować powyższe jako naruszenie ochrony danych osobowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w przypadku gdy były pracownik nie stosuje się do obowiązku zachowania danych kontaktowych klientów w tajemnicy (imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu) po zakończeniu okresu współpracy z administratorem i przesyła do nich oferty w celu ich pozyskania w ramach własnej działalności, należy zakwalifikować powyższe jako naruszenie ochrony danych osobowych i zgłosić do organu nadzoru?

Administrator dopełnił staranności poprzez zawarcie umowy o zachowaniu poufności i zablokowanie wszelkich dostępów do danych klientów, a były pracownik po prostu nie stosuje się do jej postanowień.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX