Czy w przypadku braku zawarcia informacji w wysyłanych upomnieniach do Klienta, że dane przetwarzane będą bez jego zgody, Klient ma prawo do złożenia wniosku o zaprzestanie przetwarzania i udostępniania jego danych?
PYTANIE
Udzielono kredytu mieszkaniowego w kwocie 500.000 zł (kredyt nie konsumencki) w dniu 17.10.2012 r. Kredyt został całkowicie spłacony w dniu 24.04.2017 r. Kredyt był obsługiwany z opóźnieniami – najdłuższe wyniosło 76 dni (występowały opóźnienia pow. 60 dni). W dniu 28.09.2017 r. Klient przedstawił banku wniosek o zaprzestanie przetwarzania i udostępniania jego danych w BIK SA. W treści wysyłanych wcześniej do klienta upomnień nie znalazły się informacje, że w związku z art. 105a ust. 3 Prawa Bankowego dane przetwarzane będą bez jego zgody.
Czy art. 105a ust. 3 Prawa Bankowego dotyczy wyżej opisanej sytuacji (nie jest to kredyt konsumencki)?
Czy w tej sytuacji Klient ma prawo do złożenia takiego wniosku o odwołanie?
Jakie stanowisko ma przyjąć bank w zaistniałej sytuacji?
Jak powinien wyglądać wzór pisma jakim mamy się posłużyć w odpowiedzi na pismo dla klienta?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX