Czy w przypadku braku zapisu w regulaminie pracy oraz informacji dla pracownika o pracy od poniedziałku do piątku należy przyjąć, że sobota jest dniem roboczym?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 5 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w przypadku braku zapisu w regulaminie pracy oraz informacji dla pracownika o pracy od poniedziałku do piątku (zapisy mówią jedynie o 40-godzinnym tygodniu pracy) należy przyjąć, że sobota jest dniem roboczym?

Czy pracodawca wymagający od pracownika przyjścia do pracy w sobotę np. na 3-godziny musi oddać pracownikowi cały dzień, czy może godzinę za godzinę?

Czy rozliczenie powinno nastąpić w danym tygodniu czy do końca okresu rozliczeniowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX