Czy w przypadku braku paragonu za sprzedane towary, podatnik może odmówić nabywcy zwrotu towaru?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 maja 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podatnik ewidencjonuje sprzedaż na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem kasy rejestrującej. Z § 3 ust. 3 r.k.r. wynika, że do dokonania zwrotu towarów sprzedawca musi posiadać dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Kupujący dokonując zwrotu posiada jedynie dowód zapłaty kartą bankomatową lub nie posiada żadnego dokumentu potwierdzającego sprzedaż. Jak w takiej sytuacji rozumieć "posiadanie dokumentu sprzedaży" przez sprzedającego? Czy jeśli płatność dokonywana jest gotówką, zaś kupujący nie posiada żadnego dowodu kupna lub zapłaty, sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu lub reklamacji towaru ze względu na przepisy ustawy o VAT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX