Czy w przypadkach, w których w wyniku kontroli Marszałka stwierdzono przypadki naruszenia przepisów o ochronie środowiska możliwym jest, aby organ ochrony środowiska występował w roli oskarżyciela publicznego?
PYTANIE
Marszałek Województwa jako oskarżyciel publiczny po zakończeniu czynności kontrolnych, które zostały przeprowadzone na podstawie art. 379 ust. 1 ustawy z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska - dalej p.o.ś.
Czy w przypadkach, w których w wyniku kontroli przeprowadzonej przez Marszałka Województwa stwierdzono przypadki naruszenia przepisów o ochronie środowiska na podstawie art. 379 ust. 4 p.o.ś. możliwym jest, aby organ ochrony środowiska (administracji samorządowej) występował w roli oskarżyciela publicznego?
Jak ten przepis ma się do warunków określonych w art. 17 § 3 ustawy z 24.08.2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia - dalej k.p.w., w którym mowa jest tylko o czynnościach wyjaśniających (nie kontrolnych) w trakcie, których ujawniono wykroczenia i wystąpiono (przyp. do sądu) z wnioskiem o ukaranie?
Czy czynnościami wyjaśniającymi można nazwać także czynności kontrolne?
Jakiego rodzaju czyn w przypadku naruszenia przepisów o ochronie środowiska można traktować jako naruszenie przepisów dot. ochrony środowiska, który kwalifikuje je do miana wykroczenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX