Czy w przepisach prawa uregulowane są kwestie ilości raportów kasowych w jednostce?
PYTANIE
Jednostka budżetowa samorządu terytorialnego prowadzi jedną kasę, w której przyjmowane są środki pieniężne stanowiące dochody i wydatki. W dniu 2 stycznia 2015 r. z konta bankowego wydatków pobierana była zaliczka do kasy. W tym dniu dokonywane były wpłaty do kasy stanowiące dochody budżetowe, zwroty z nienależnie wpłaconych dochodów jak też dokonywane były wydatki budżetowe np. za zakupione materiały biurowe. Na koniec dnia kasjer sporządza jeden raport kasowy z wyszczególnieniem dochodów i wydatków i pobiera z banku środki finansowe na uzupełnienie pogotowia kasowego z konta wydatków - w zakresie wydatków, z konta dochodów jako zwroty z dochodów i odprowadza na konto bankowe dochodów - wpłacone dochody.
Czy takie postępowanie jest prawidłowe i czy można je prowadzić w jednym raporcie kasowym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX