Czy w przedstawionej sytuacji wpis do rejestru działalności regulowanej obejmuje cały obszar związku międzygminnego?
PYTANIE
Związek międzygminny - poprzez odpowiednie zapisy statutowe - przejął od gmin zadania i obowiązki w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach, w tym prowadzenie rejestru działalności regulowanej. Statut związku nie został jednak jeszcze ogłoszony i kompetencja ta jest w chwili obecnej po stronie prezydenta miasta. W tej sytuacji nasuwają się następujące pytania:
Czy przedsiębiorca, który uzyskał wpis do rejestru w mieście, będzie musiał złożyć nowy wniosek w momencie ogłoszenia statutu, tym razem do zarządu związku?
Czy w związku z tym będzie musiał ponosić opłatę skarbową?
Czy wpis obejmuje tylko miasto wskazane wcześniej we wpisie, czy cały obszar związku (zakładając, dwa warianty: związek zostanie lub nie zostanie podzielony na sektory - oba jeszcze rozpatrywane)?
Czy w związku z "przejściem" kompetencji będzie trzeba dokonać innych czynności formalnych lub technicznych w zakresie dokonanych już wpisów do rejestru w poszczególnych gminach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX