Czy w przedstawionej sytuacji wpis do rejestru działalności regulowanej obejmuje cały obszar związku międzygminnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 31 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Związek międzygminny - poprzez odpowiednie zapisy statutowe - przejął od gmin zadania i obowiązki w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach, w tym prowadzenie rejestru działalności regulowanej. Statut związku nie został jednak jeszcze ogłoszony i kompetencja ta jest w chwili obecnej po stronie prezydenta miasta. W tej sytuacji nasuwają się następujące pytania:

1.

Czy przedsiębiorca, który uzyskał wpis do rejestru w mieście, będzie musiał złożyć nowy wniosek w momencie ogłoszenia statutu, tym razem do zarządu związku?

2.

Czy w związku z tym będzie musiał ponosić opłatę skarbową?

3.

Czy wpis obejmuje tylko miasto wskazane wcześniej we wpisie, czy cały obszar związku (zakładając, dwa warianty: związek zostanie lub nie zostanie podzielony na sektory - oba jeszcze rozpatrywane)?

4.

Czy w związku z "przejściem" kompetencji będzie trzeba dokonać innych czynności formalnych lub technicznych w zakresie dokonanych już wpisów do rejestru w poszczególnych gminach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX