Czy w ośrodku pomocy społecznej zatrudniającym mniej niż 20 pracowników należy wprowadzić regulamin pracy w jednym dokumencie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Szachniewicz Dominika
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych regulamin pracy jednostki, o której mowa w art. 2, określa porządek wewnętrzny i rozkład czasu pracy w sposób zapewniający obywatelom załatwianie spraw w dogodnym dla nich czasie. Natomiast zgodnie art. 104 § 1 Kodeksu pracy, regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Zgodnie z art. 104 § 2 Kodeksu pracy, pracodawca zatrudniający mniej niż 50 pracowników może wprowadzić regulamin pracy, chyba że w zakresie przewidzianym w § 1 obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy.

Czy w ośrodku pomocy społecznej zatrudniającym mniej niż 20 pracowników należy wprowadzić regulamin pracy w jednym dokumencie, czy może zostać to ustalone w formie odrębnych zarządzeń kierownika jednostki dla poszczególnych zagadnień, o których mowa w art. 1041 Kodeksu pracy ?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX