Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 27 listopada 2020 r.
Autor odpowiedzi: Maczyński Paweł
Odpowiedzi udzielono: 15 listopada 2020 r.

PYTANIE

Czy w ośrodku pomocy społecznej można/trzeba wdrożyć pracę zdalną?

2 listopada br. weszły w życie przepisy o pracy zdalnej pracowników urzędów administracji publicznej, a więc także samorządowej, w związku z epidemią koronawirusa.

Wobec powyższego, czy w OPS, gdzie nie ma możliwości wyposażenia pracowników w laptopy, a przede wszystkim ze względu na specyfikę pracy w takim organie, można wdrożyć pracę zdalną?

Dodatkowo w zakresie § 24a ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758 z późn. zm.) proszę o wyjaśnienie czy na podstawie tego przepisu należy sporządzić dokument na okoliczność wyłączenia z zakresu pracy zdalnej pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej w ośrodku, a jeżeli tak to jaki dokument, np. zarządzenie kierownika, czy inny?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?