Czy w OPS musi być zatrudniony główny księgowy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 29 października 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w OPS musi być zatrudniony główny księgowy?

Czy osoba zatrudniona na stanowisku głównego księgowego w ośrodku pomocy społecznej musi spełniać wymagania określone w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy z 27.08.2009 r. o finansach publicznych, a więc musi być to osoba, która:

a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. Co oznacza, że posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

Czy dotyczy to certyfikatów wydawanych przez ministerstwo finansów do sierpnia 2014 r., czy dotyczy to certyfikatów wydawanych obecnie przez stowarzyszenie księgowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX