Czy w opisanym przypadku firma jest administratorem danych i powinna do każdej paczki włożyć klauzulę informacyjną dla klienta na podstawie art. 14 RODO?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Aleksandra
Odpowiedzi udzielono: 8 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma produkuje meble i sprzedaje produkty do klienta niemieckiego za pośrednictwem innej firmy udostępniającej magazyn oraz platformę internetową do wymiany dokumentacji, zamówień i zgłoszeń reklamacyjnych. Pracownicy ściągają z platformy zgłoszenia reklamacyjne wraz z etykietą do naklejenia na wykonaną reklamację. Na etykiecie znajdują się dane klienta końcowego (imię i nazwisko, adres). Reklamacje są wysyłane do magazynu centralnego pośrednika. Dane z etykiety nie są rejestrowane w systemie. Firma realizuje reklamacje w imieniu własnym i są to reklamacje zgłoszone przeciwko firmie, czyli na jej wyroby.

Czy w takim przypadku firma jest administratorem danych i powinna do każdej paczki włożyć klauzulę informacyjną dla klienta na podstawie art. 14 RODO (pozyskanie danych od osoby trzeciej)? Czy należy zawrzeć z firmą umowę powierzenia i w jakim charakterze czy jako administrator czy podmiot przetwarzający? Nadmieniam, że do realizacji procesu reklamacji czyli wykonanie i wysyłka firma nie potrzebuje danych klienta końcowego, a etykieta jest pobierana i naklejana na życzenie pośrednika, który rozsyła te reklamacje do klientów końcowych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX