Czy w opisanej sytuacji, zwłaszcza w przypadku wysyłania powiadomień push, klienta spółki (organizatora wydarzenia) należy uznać za administratora danych osobowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Aleksandra
Odpowiedzi udzielono: 28 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka posiada aplikację mobilną, która umożliwia sprzedaż biletów na różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez podmioty trzecie. Spółka jest administratorem danych użytkowników korzystających z tej aplikacji. Bilety na poszczególne wydarzenia sprzedawane są przez Spółkę. Jednocześnie Spółka umożliwia swoim klientom (organizatorom wydarzeń) samodzielne utworzenie danego wydarzenia. W tym celu klient (organizator wydarzenia) otrzymuje dostęp do tzw. "panelu administratora", gdzie może utworzyć swoje wydarzenie. W ramach panelu klient (organizator wydarzenia) nie ma jednak dostępu do danych osobowych użytkowników aplikacji. Klient w panelu może kreować wydarzenie oraz widzi, ile biletów zostało sprzedanych na to wydarzenie, ale nie wie kto konkretnie taki bilet kupił. Ponadto klient (organizator wydarzenia) dzięki dostępowi do panelu administratora może sam wysyłać w ramach aplikacji mobilnej powiadomienia push do osób, które kupiły bilet dotyczące np. zmiany miejsca lub godziny wydarzenia, odwołania imprezy etc.(nie wie jednak komu konkretnie wysyła takie powiadomienie). Klient (organizator wydarzenia) nie ma dostępu do żadnych innych funkcji aplikacji poza wyżej wymienionymi.

Czy w opisanej sytuacji, zwłaszcza w przypadku wysyłania powiadomień push, klienta spółki (organizatora wydarzenia) należy uznać za administratora danych? Czy też w związku z tym, że organizator nie ma w żadnym przypadku dostępu do danych osobowych należy uznać, że administratorem danych jest wyłącznie spółka?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX