Czy w opisanej sytuacji doszło do naruszenia danych osobowych przez Towarzystwo Funduszu Inwestycyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 18 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Instytucja TFI wysłała do klienta informację z potwierdzeniem założenia konta IKE. Informacja została wysłana listem zwykłym. Klient otrzymał list od osoby, która przyniosła list już otwarty, tłumacząc, że otworzył list przez pomyłkę i dopiero po zapoznaniu się z treścią, zorientował się, że nie jest kierowana do niego. W korespondencji znajdowały się wszystkie dane identyfikacyjne klienta tj. PESEL, imię nazwisko, adres zamieszkania, nr DO, adres e-mail, data urodzenia. Zaznaczyć należy, że wszystkie te informacje klient ma dostępne poprzez udostępnioną aplikację. Nie żądał ani nie oczekiwał na przesłanie takiego potwierdzenia w formie papierowej przez TFI.

Czy TFI w takim przypadku powinna wysłać takie dane listem poleconym?

Czy w opisanej sytuacji doszło do naruszenia danych osobowych?

Czy można mówić w tym przypadku o nadmiarowym przetwarzaniu danych?

Jakie kroki powinien podjąć klient w związku zaistniałą sytuacją?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX