Czy w odniesieniu do zwolnienia z opłaty produktowej za opakowania za 2021 r. niezbędne dokumenty przy ubieganiu się o pomoc de minimis należy składać wyłącznie za pośrednictwem BDO?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Z dniem wejścia w życie art. 5 pkt 3 ustawy z 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 2151) - dalej u.z.u.o. "zaświadczenia lub oświadczenie, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, oraz informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, przekazuje się za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o której mowa w art. 79 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, zwanej dalej "BDO". Jednocześnie w art. 17 u.z.u.o. wprowadzono zapis, że: "do opłat produktowych oraz wpływów z opłat produktowych wynikających z ustawy zmienianej w art. 5, należnych do dnia 31 grudnia 2021 r., stosuje się przepisy dotychczasowe".

Czy w odniesieniu do zwolnienia z opłaty produktowej za opakowania za 2021 r. (z terminem płatności do 15 marca 2022 r.) niezbędne dokumenty w postaci zaświadczeń lub oświadczeń oraz formularza informacji przedkładanych przy ubieganiu się o pomoc de minimis należy składać wyłącznie za pośrednictwem BDO?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX