Czy w każdej sytuacji należy sporządzić protokół kontroli właściciela nieruchomości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 30 sierpnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 6 ust. 5a i 5aa ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - dalej u.c.p.g. Wójt Gminy jest obowiązany prowadzić kontrolę co najmniej raz na dwa lata w zakresie: 1) posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych podpisanych z przedsiębiorcą odbierającym ww. odpady, wpisanym do rejestru działalności regulowanej prowadzonym przez Wójta Gminy, 2) weryfikacji zgodności postanowień umowy w zakresie odbioru odpadów komunalnych z wymaganiami określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy przyjętym przez Radę Gminy na podstawie art. 4 u.c.p.g., 3) posiadania dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za te usługi. Do kontroli, o której mowa w ust. 5a, stosuje się przepisy art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

Czy w przypadku gdy okaże się, że charakter działalności jest przeznaczony tylko na cele biurowe lub jest prowadzona poza terenem "naszej" gminy, czy w tym przypadku należy sporządzić protokół z kontroli, czy wystarczy, że właściciel nieruchomości oświadczy, że działalność jest prowadzona poza miejscem naszej gminy lub że prowadzi tylko obsługę biurową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX