Czy w formularzu gmina może zwrócić się o udzielenie przez właściciela informacji dotyczących szamba i przydomowej oczyszczalni ścieków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 13 listopada 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z zapisami ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) – dalej u.u.c.p.g., gmina ma obowiązek prowadzenia kontroli zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków. W celu ułatwienia działań kontrolnych prowadzonych "zza biurka" Gmina przygotowuje dla właścicieli nieruchomości formularz dot. gromadzenia i pozbywania się nieczystości ciekłych z nieruchomości.

Czy w formularzu Gmina może zwrócić się o udzielenie przez właściciela takich informacji jak: pojemności szamba, liczba komór zbiornika, rok budowy szamba, zgłoszenie zamiaru budowy w starostwie powiatowym, materiał z jakiego wykonany jest szambo (betonowe kręgi, tworzywo sztuczne, metal itp.), częstotliwość opróżniania, informacja o podpisanej umowie, liczbie posiadanych faktur w okresie roku poprzedzającego złożenie formularza, data ostatniego opróżnienia szamba?

Podobne pytania dotyczyłyby przydomowej oczyszczalni ścieków. W zakresie podłączenia do sieci kanalizacyjnej właściciel określałby datę przyłączenia do sieci kanalizacyjnej, czy zawarto umowę o odprowadzenie ścieków oraz informację czy przyłącze zostało odebrane przez spółkę.

Czy zawarte w formularzu zagadnienia wybiegają poza zapisy u.u.c.p.g. i nie należy ich ujmować w ww. formularzu?

Jeśli tak, czy wszystkie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX