Czy w ewidencji VAT ujmować każdą fakturę i korektę (np. miało miejsce kilkukrotne korygowanie faktury)?
PYTANIE
Firma prowadząca pełne księgi otrzymała fakturę za usługę transportową, na której są prawidłowe dane wystawiającego fakturę oraz nabywcy, natomiast w pozycji: nadawca są nieprawidłowe dane - zamiast dane spółki nabywającej usługę są dane firmy sąsiadującej. W tej sytuacji pracownik odbierający fakturę zgłosił reklamację i firma transportowa przesłała korektę zerującą poprzednią fakturę. Do tego została wystawiona ponownie faktura już z odpowiednimi danymi zarówno nabywcy jak i nadawcy, jednak okazało się ze cena na tej fakturze będzie musiała zostać skorygowana, dlatego firma transportowa przesłała korektę na cenę do tej ostatniej faktury.
Jak prawidłowo ująć w rejestrze VAT opisane zdarzenie?
Czy spółka powinna zaewidencjonować VAT od wszystkich faktur i korekt?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX