Czy w czasie wykonywania pracy zdalnej pracownicy powinni zostać zwolnieni z obowiązku podpisywania list obecności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 6 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 4 maja 2020 r.

PYTANIE

Pracownicy zatrudnieni są w równoważnym systemie czasu pracy w sześciomiesięcznym okresie rozliczeniowym. W okresie epidemii niektórzy pracują przez część miesiąca zdalnie, a przez pozostały okres pracują standardowo w firmie. Praca odbywa się wymiennie, tzn. część zespołu pracuje w firmie, a pozostała część w tym samym czasie pracuje zdalnie. W ten sposób ograniczamy ilość pracowników w pomieszczeniach i zwiększamy odległości między nimi.

Czy w grafikach czasu pracy, w dniach kiedy praca ma być wykonywana zdalnie, wpisuje się tylko oznaczenie np. HO (home office)? Czy też powinna być wskazana godzina rozpoczęcia i zakończenia pracy?

Zgodnie z regulaminem pracy w liście obecności pracownicy wpisują godzinę rozpoczęcia oraz godzinę zakończenia pracy oraz składają swój podpis.

Jak to powinno wyglądać przy pracy zdalnej - czy w takim przypadku wystarczy, że przełożony oznaczy w liście obecności również HO - bez wpisywania godzin pracy?

Jak wykazywać pracę zdalną w kartach ewidencji, skoro ewidencja czasu pracy powinna zawierać informacje o liczbie przepracowanych godzin oraz godzinie rozpoczęcia i zakończenia pracy?

Czy pracownikowi pracującemu zdalnie wliczać do czasu pracy po 8 godzin dziennie skoro nie ma możliwość obliczenia rzeczywistego czasu pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX