Czy w czasie delegacji należy zapewniać pracownikom minimalne wynagrodzenie na poziomie obowiązującym w kraju docelowym?
PYTANIE
Jesteśmy firma IT i nasi pracownicy wykonują prace programistyczne dla klientów. Zdarza się, że pracownicy kierowani są do wykonania określonego zadania w siedzibie klienta za granicą, np. w celu udziału w warsztatach analitycznych z zespołem klienta, instalacji systemu IT u klienta, przeprowadzenia testów oprogramowania, wdrożenie pracowników klienta w działanie systemu itp. Nie są wówczas zmieniane warunki pracy zawarte w umowie o pracę z pracownikiem, jest wystawiane pracownikowi polecenie wyjazdu służbowego, a po powrocie składane rozliczenie podróży służbowej (zwrot poniesionych wydatków, wypłata diet i ryczałtów). Pracownik nigdy nie wyjeżdża na okres dłuższy niż tydzień, możliwe są przypadki: a) pracownik wyjeżdża regularnie i cyklicznie np. na 3 do 5 dni co drugi tydzień (jesteśmy w stanie oszacować ilość wyjazdów i czas pobytu); b) pracownik wyjeżdża nieregularnie np. 3-4 razy w roku bez możliwości przewidzenia potrzeb delegowania pracownika.
Czy w związku ze świadczeniem przez pracownika pracy zagranicą mamy obowiązek wypłacenia wyrównania wynagrodzenia do stawek obowiązujących w kraju docelowym (minimalnych/przeciętnych) np. w Szwajcarii?
Czy w związku ze świadczeniem przez pracownika pracy zagranicą mamy obowiązek pozyskania zaświadczenia A1 poświadczającego ubezpieczenie pracownika w Polsce?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX