Czy w celu udostępnienia na wniosek ZUS informacji o przebiegu studiów dla celów weryfikacji prawa do świadczeń można wykorzystać pocztę elektroniczną, bez wykorzystywania ePUAP?
PYTANIE
ZUS zwrócił się z pytaniem do uczelni publicznej: czy może zwrócić się z wnioskiem elektronicznym o udostępnienie informacji o przebiegu studiów - dla celów weryfikacji prawa do świadczeń (renta, art. 122 ustawy o emeryturach i rentach z FUS).
Czy w celu udostępnienia ww. informacji można wykorzystać pocztę elektroniczną, bez wykorzystywania ePUAP? Jakie przepisy prawa muszą być wtedy bezwzględnie zastosowane?
Czy należy bezwzględnie stosować się do wymagań rozporządzenia Prezesa RM w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (paragrafy 13-16)? Czy pracownik wysyłając e-mail z odpowiedzią na wniosek powinien posiadać przynajmniej profil zaufany?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX