Czy uzyskiwanie gratisów, w ramach programu lojalnościowego, generuje przychód?
PYTANIE
Spółka z o.o. będąca podatnikiem CIT otrzymała za symboliczną złotówkę w ramach programu lojalnościowego dwie nagrody o łącznej wartości około 15.000 zł. Każda z nagród została zafakturowana po 1 zł brutto. Z regulaminu programu wynika, że klient ma prawo do wyboru nagrody po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów i Spółka zarezerwowała te nagrody po uzyskaniu pułapu punktowego; punkty naliczane były od każdej wydanej złotówki na zakup towarów u organizatora akcji, a wartość tych zakupów to kwota ponad 1.000.000 zł.
Jeśli powstanie przychodu po stronie nabywcy towarów za złotówkę uzależnione jest od specyfiki akcji promocyjnej, to czy w tym wypadku nabywca (spółka) nie uzyskuje przychodu, jeżeli prawo do nabycia towaru za złotówkę uzależnione jest od osiągnięcia określonego pułapu zakupów u sprzedawcy kompensującego symboliczną cenę każdej nagrody?
Jeśli tak, to w jaki sposób udokumentować (udowodnić) fakt skompensowania wartości nagród z wartością dokonanych zakupów u sprzedawcy?
Czy wystarczającym jest przedstawienie faktur wchodzących do programu lojalnościowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX