Czy uwierzytelnienia kopii faktur niezbędnych do przyznania ulgi w podatku rolnym z tytułu poczynionych inwestycji może dokonać organ samorządu terytorialnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2008 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W przypadku złożenia przez podatnika wniosku o przyznanie ulgi w podatku rolnym z tytułu inwestycji (art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm. - dalej u.p.r.) podatnik ma obowiązek złożyć do wniosku zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami stwierdzającymi wysokość tych wydatków (art. 13d ust. 2 u.p.r.).

Czy uwierzytelnienia kopii faktur (zgodność kserokopii z oryginałem) gdy ich oryginały kserowane są w urzędzie) może dokonać kierownictwo urzędu - burmistrz, sekretarz, skarbnik, pracownik urzędu, który ma w zakresie obowiązków wpisane upoważnienie do dokonywania tej czynności?

Czy wreszcie sam podatnik przez umieszczenie na kopii faktur adnotacji o treści" Stwierdzam zgodność kserokopii z oryginałem" wraz z umieszczeniem pod tym stwierdzeniem daty oraz podpisu?

Czy od każdej strony uwierzytelnionej (czynność dokonywana w urzędzie - pracownik sam kseruje oryginały faktur, a uwierzytelnienie ma miejsce w urzędzie) należy pobrać opłatę skarbową w wysokości 5 zł?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX